نتایج مطالعه نشان داد:
برخی از بزرگترین نامهای موسیقی استرالیا معتقدند هوش مصنوعی تأثیر بسیار مخربی بر صنعت موسیقی و درآمد آنها دارد.
مطالعه این سازمان در مورد رابطه بین هوش مصنوعی و موسیقی به عنوان بزرگترین تحقیق در نوع خود در منطقه استرالیا و نیوزلند ارائه شده است.
این تحقیق نشان می دهد که نزدیک به یک چهارم (23 درصد) درآمد تولیدکنندگان موسیقی به دلیل گسترش ابزارهای تولید هوش مصنوعی در معرض خطر است. کارکردهای این بازارها می تواند شامل استفاده از الگوریتم ها برای تجزیه و تحلیل موسیقی و ایجاد ملودی ها، آهنگ ها و آهنگ های جدید باشد.
از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 82 درصد ابراز نگرانی کردند که فناوری هوش مصنوعی منجر به ناتوانی سازندگان موسیقی برای ادامه کارشان شود و تخمین می زنند که تا سال 2028، AI برای صنعت موسیقی 519 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.
جیمی بارنز، یکی از نمادهای موسیقی استرالیایی، گفت: اگر به چیزی «مصنوعی» اجازه دهیم موسیقی را کنترل کند، بخشی از معنای انسان بودن را از دست خواهیم داد.
هنرمندان نگران آینده هستند
این خواننده در ترس از هوش مصنوعی تنها نیست. تینا آرنا، پیتر گرت، برنارد فانینگ و بسیاری دیگر از چهره های موسیقی استرالیایی زنگ خطر را در مورد تجاوز هوش مصنوعی به عناصر انسانی صنعت موسیقی به صدا درآورده اند.
میسی هیگینز، خواننده و ترانهسرا استرالیایی نسبت به محو کردن خطوط بین احساسات واقعی و نسخههای مکانیکی در خلق آثار موسیقایی هشدار داد و گفت: «موسیقی توسط قلب ساخته میشود، نه مغز، و من باور ندارم که احساسات مصنوعی بتواند روح انسان را به حرکت درآورد. ” .
کیت میلر هایدک، خواننده پاپ نیز هشدار داد که اگر افراد را به دلیل هوش مصنوعی از دست بدهیم، هرگز آنها را پس نخواهیم گرفت.
وی افزود: هنرمندان همیشه آثار هنری خلق خواهند کرد، اما اگر جایی برای ظهور خلاقیت آنها وجود نداشته باشد و تنها چیزی که ما داریم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است، واقعاً دچار مشکل خواهیم شد.
این تحقیق نشان داد که 65 درصد از تولیدکنندگان موسیقی معتقدند که خطرات هوش مصنوعی می تواند بیشتر از فرصت ها و مزایای بالقوه باشد.
بسیاری از هنرمندان همچنین نگران نبود مقررات و سیاستهای دولتی در مورد هوش مصنوعی و موسیقی بودند، به خصوص وقتی صحبت از اعتبار، تأیید و حق امتیاز منصفانه باشد.
پیتر گرت، خواننده و وزیر سابق دولت استرالیا، گفت: «دیگر زمانی برای سخنرانی، نوشتن مقاله یا دادن قول وجود ندارد، ما اکنون نیاز به اقدام فوری دولت داریم.
وی ادامه داد: بدون تدوین قوانین قوی با مشکلات عمیقی مواجه خواهیم شد.
مزایای هوش مصنوعی
ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر توسط تولیدکنندگان موسیقی برای کمک به ویرایش، میکس و مسترینگ در حال توسعه هستند.
بیش از نیمی (54٪) از آهنگسازانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، موافق بودند که فناوری هوش مصنوعی می تواند به فرآیند خلاقانه کمک کند و در حال حاضر از هوش مصنوعی در کار خود استفاده می کند.
دامی ایم، خواننده و ترانهسرا، که به عنوان نماینده استرالیا در یوروویژن 2016 حضور داشت، میگوید این فناوری میتواند ابزاری عالی برای کمک به تولید ایدههای جدید موسیقی و ایجاد تحول در فرآیندهای تولید باشد.
سوفی بیتون که در استرالیا آهنگ هایی با نام هنری Geordie ایجاد می کند، گفت: هوش مصنوعی می تواند برای صنعت موسیقی بسیار مفید باشد و به انتشار الگوریتمی در شبکه های اجتماعی با هدف شنیدن بیشتر موسیقی یک هنرمند برای مردم کمک کند.
فقدان مقررات، تولیدکنندگان هنری را نگران می کند
برنارد فانینگ خواننده استرالیایی از استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند ویرایش و میکس و همچنین کارآمدتر کردن برخی فرآیندها حمایت می کند، اما با استفاده از این فناوری در خلق آثار هنری مخالف است.
او یکی از بیش از 95 درصد از سازندگان موسیقی است که خواستار شفافیت و مقررات بیشتر هستند و میگوید شرکتهای هوش مصنوعی باید مجوز بخواهند و هزینه دادههایی را که برای آموزش ابزارهایشان استفاده میکنند بپردازند و زمانی که انجام دادند باید آن را اعلام کنند.
شرکتهای بزرگ ضبط قبلاً از سرویسهای تولید آهنگ Suno و Udio به دلیل نقض حق چاپ شکایت کردهاند و ادعا میکنند که آثار برخی از هنرمندان در ژانرها، سبکها و دورههای مختلف مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
در حالی که این پرونده حقوقی برجسته هنوز در ایالات متحده در حال بررسی است، هنرمندان استرالیایی گفتند که خواهان قوانینی برای محافظت از کار و معیشت آنها هستند.
دین اورمیستون، مدیر اجرایی انجمن حقوقی موسیقی استرالیا و نیوزلند (APRA AMCOS) میگوید سیاستگذاران استرالیا باید فوراً به چالشهای فزاینده هوش مصنوعی و حق چاپ توجه بیشتری کنند.
وی افزود: اگر استفاده از هوش مصنوعی غیرقانونی و بدون مجوز باشد، از نظر اقتصادی مخرب خواهد بود.
Ormiston گفت: «سازندگان موسیقی قلب و روح خود را در کار خود می گذارند، اما با این واقعیت روبرو هستند که خلاقیت آنها توسط پلتفرم های هوش مصنوعی مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: ما از دولتهای استرالیا و نیوزلند میخواهیم دستورالعملهای شفافسازی به سبک اتحادیه اروپا را در مورد شرکتهای فناوری برای مجازات و افشای محتوایی که بدون مجوز برای ساخت پلتفرمهای هوش مصنوعی کپی و استفاده شده است، اجرا کنند، در غیر این صورت با آینده بسیار تاریکی مواجه خواهیم شد. محو کردن
جنی موریس، رئیس انجمن منشور موسیقی استرالیا و نیوزلند (APRA AMCOS)، همچنین تاکید کرد که حفظ یکپارچگی و به رسمیت شناختن هنر انسان در عین پذیرش فناوریهای جدید ضروری است.
وی تاکید کرد: این مطالعه بر اهمیت حصول اطمینان از اینکه هوش مصنوعی به جای بهره برداری از احساسات و خلاقیت هنرمندان به عنوان ابزاری برای توانمندسازی عمل می کند، تاکید می کند.
“با حمایت از حقوق و معیشت ترانه سراها و آهنگسازان، می توانیم آینده ای را ایجاد کنیم که در آن نوآوری و خلاقیت در کنار هم وجود داشته باشد.”
iribnews به نقل از تیلا