رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در صنعت خودرو نیازی به بومی سازی تمام قطعات نیست، بلکه باید قطعات گردنی جاسازی شود تا در شرایط حساس آسیبی به صنعت خودرو وارد نشود.
به گفته رئیس دانشگاه علم و صنعت، شیوه حکمرانی و مدیریت صنعت خودرو باعث شده تا یارانه های آشکار و پنهانی به این صنعت داده شود که سرعت فناوری را کاهش داده است.
یونسیان افزود: از سوی دیگر در سالهای اخیر ارتباط چندانی بین صنعت و دانشگاه وجود نداشته است و تقویت این ارتباط میتواند تأثیر بسزایی در صنعت داشته باشد.
وی به بومی سازی خودرو و مزیت های آن اشاره کرد و گفت: از نظر اقتصادی و بازار موجود لزوماً مزیت تولید 100 درصدی خودرو در داخل نیست. نکته هوشمندانه در مورد داخلی سازی ایجاد گلوگاه است.
رئیس دانشگاه علم و صنعت می گوید: قطعات گلوگاه از جمله قطعاتی هستند که در شرایط تحریم و امواج اقتصادی با کمبود مواجه هستند، اگر بتوانیم این قطعات را جذب کنیم، می توانیم از ضربات هولناکی که بعد از آن وارد می شود، جلوگیری کنیم تحریم ها
iribnews به نقل از تیلا