رویترز:
وزیر ارتباطات مالزی با بیان اینکه دولت به دنبال کاهش محتوای مضر در فضای مجازی برای کاربران مالزیایی است، گفت: تلاش می کنیم شبکه های اجتماعی را ملزم به مقابله با جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری، قلدری و کودک آزاری کنیم.
به گفته مقامات مالزی، در سه ماه اول سال 2024، دولت این کشور 51638 مورد از این گونه مطالب را برای اقدامات بیشتر به شرکت های شبکه های اجتماعی ارجاع داده است. این رقم در سال گذشته 42904 نفر بوده است.
فهمی فاضل، وزیر ارتباطات مالزی اعلام کرد که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این کشور دستورالعملهایی را برای شرکتهای رسانههای اجتماعی برای توضیح محتوای مضر موجود در پلتفرمهایشان صادر کرده است.
وی در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: تریبون هایی هستند که تمایل بیشتری به همکاری با دولت مالزی دارند و برخی هم هستند که همکاری آنها راضی کننده نیست.
فهمی فاضل افزود: متا بالاترین سطح انطباق را با درخواست دولت مالزی برای حذف محتوای مضر از پلتفرم های خود دارد. پلتفرم های این شرکت مانند فیس بوک (85 درصد)، اینستاگرام (88 درصد) و واتس اپ (79 درصد) تلاش کردند تا از این استانداردها پیروی کنند.
وزیر ارتباطات مالزی افزود: TikTok متعلق به شرکت چینی ByteDance دارای ضریب انطباق 76 درصد، تلگرام 65 درصد و X 25 درصد است.
وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مالزی می تواند به شرکت های شبکه های اجتماعی محتوایی را که قوانین این کشور را نقض می کند اطلاع دهد، اما تصمیم گیری در مورد حذف محتوایی که ناقض دستورالعمل های جامعه است بر عهده پلتفرم ها است.
مقامات مالزی قمار آنلاین، کلاهبرداری، ارسال تصاویر خصوصی، آزار و اذیت الکترونیکی و محتوای مربوط به نژاد، مذهب و حاکمیت را در این کشور مضر می دانند.
داده های منتشر شده توسط این شرکت ها در سال گذشته نشان می دهد که متا و تیک تاک بیشترین پست ها و حساب های کاربری را در شش ماه اول سال 2023 در مالزی محدود کرده اند.
iribnews به نقل از تیلا