در گزارش «نیوز 18» آمده است:
روز رسانه های اجتماعی هر سال در 30 ژوئن جشن گرفته می شود تا به یاد بیاوریم که چگونه رسانه های اجتماعی به یک ابزار ارتباطی مهم در سال های اخیر تبدیل شده اند.
این روزی است برای جشن گرفتن بسیاری از دستاوردها و روش هایی که پلتفرم های رسانه های اجتماعی بر زندگی ما تأثیر گذاشته اند. این روز همچنین فرصت خوبی برای افزایش آگاهی در مورد مضرات رسانه های اجتماعی است.
در 30 ژوئن 2010، سایت خبری و رسانه های اجتماعی Mashable روز رسانه های اجتماعی را برای برجسته کردن اهمیت رسانه های اجتماعی و نقش آن در ارتباطات جهانی راه اندازی کرد.
در سال 1997، اندرو واینریچ SixDegrees را تأسیس کرد، اولین وب سایتی که از مدل شبکه اجتماعی استفاده می کرد. این وب سایت به کاربران اجازه می داد تا به دوستان و روابط خانوادگی خود اطلاع دهند و همچنین به اخبار دسترسی داشته باشند.
پس از بسته شدن این سایت در سال 2001، افراد از طریق سایت هایی مانند Friendster، MySpace و Facebook با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. نوآوری و ویژگی های این رسانه منجر به ایجاد سایت های بسیاری دیگر از جمله توییتر، اینستاگرام، لینکدین و اسنپ چت شد.
شبکه های اجتماعی به مردم و حتی علم اجازه سفر فراتر از مرزها را داده است. با این رسانه ها، ارتباط بین مردم آسان تر از همیشه شده است.
البته همه چیز عالی نیست! پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که میزان اخبار جعلی به صورت روزانه به اشتراک گذاشته شود. این روز فرصتی است برای استفاده از شبکه های اجتماعی به نفع جامعه و آگاهی مردم از مسائلی که در نتیجه استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی ممکن است به وجود بیاید.
مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک می گوید: به کارهایی که مردم امروز در فیس بوک انجام می دهند فکر کنید. آنها با دوستان و خانواده خود در ارتباط هستند، اما در عین حال مشغول ساختن یک تصویر و هویت برای خود هستند که در واقع “برند” آنهاست. امروز عدم حضور در این رسانه ها نقطه ضعف است.
ایمی جو مارتین، نویسنده، سخنران، کارآفرین و سرمایه گذار برجسته آمریکایی نیز معتقد است که رسانه های اجتماعی نوعی برابری را ایجاد می کنند. این رسانه ها به هر یک از اعضای جامعه یک نمایه منحصر به فرد می دهند.
برایان واینر، استاد دانشگاه واشنگتن میگوید: «رسانههای اجتماعی واسطههای بازاریابی را حذف میکنند و به برندها فرصتی منحصربهفرد برای ارتباط مستقیم با مشتریان خود میدهند.
برایان سولیس آینده پژوه مشهور معتقد است که رسانه های اجتماعی ابزار جامعه شناسی و روانشناسی هستند نه فناوری.
iribnews به نقل از تیلا