اخبار اخبار تکنولوژی

کتاب «آن صخره مرجانی» کنکاش در مطبوعات قبل از انقلاب

تبلیغات بنری


نویسنده کتاب «آن صخره‌های مرجانی» گفت: این اثر در مطبوعات قبل از انقلاب می‌کاود و نسل جوان را با کنشگری زنان آشنا می‌کند.

کتاب مورد بررسی قرار گرفت
محمدرضا امینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: با نگارش این کتاب می خواستم ببینم در لایه های پایین جامعه چه می گذرد و تعاملات چگونه منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی افزود: منابع مطبوعاتی و مستقیم در این کتاب بررسی شد. چون در آنجا فضای مجازی وجود نداشت، بلکه روزنامه ها و مجلات نقش مهمی در فرهنگ سازی داشتند.

امینی گفت: شما در مجلات زرد می بینید که سبک زندگی مردم مورد هدف قرار می گیرد و این همان چیزی است که نسل انقلاب آن زمان را به واکنش واداشت.
نویسنده کتاب «آن صخره‌های مرجانی» گفت: بین دو تا سه هزار قطعه قطعه جمع‌آوری کردم و بر اساس آن تحلیل‌های لازم را انجام دادم تا بتوانم روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی را دنبال کنم.
وی افزود: نام کتاب بر اساس فلسفه تشکیل صخره های مرجانی است. بدین ترتیب زنان در گروه های پراکنده قبل از انقلاب در خصوص تبلیغات ضدفرهنگی رژیم پهلوی فعال شدند و همچون سنگی با ظالم روبرو شدند.
آقای محمدرضا امینی گفت: بررسی رسانه ها به ما نشان داد که زنانی هستند که از حجاب خود دفاع کردند و در صحنه حضور موثر داشتند.
وی افزود: در اواسط دهه پنجاه با یک جریان خطرناک در جامعه مواجه بودیم که دانشگاه ها وارد عرصه شدند و زنان نهضت اسلامی شکل گرفتند.
کار تحقیقاتی روی این کتاب صخره های مرجانی دوازده سال پیش آغاز شد.
این اثر به توسعه اجتماعی پوشش زنان در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی می پردازد و کاری از پژوهشکده باقرالعلوم است.

تبلیغات بنری

iribnews به نقل از تیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *