چگونه از خود در برابر کلاهبرداری‌های سایبری پس از اختلال جهانی محافظت کنیم؟
اخبار اخبار فرهنگی

چگونه از خود در برابر کلاهبرداری‌های سایبری پس از اختلال جهانی محافظت کنیم؟

تبلیغات بنری


مجله تایم پاسخ داد؛

قطعی جهانی مایکروسافت که جمعه گذشته سرویس‌های سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داد، ناشی از به‌روزرسانی نرم‌افزاری از شرکت فناوری امنیت سایبری CrowdStrike بود.

چگونه از خود در برابر کلاهبرداری‌های سایبری پس از اختلال جهانی محافظت کنیم؟

برای گزارش دادن تیلا به گزارش مجله تایم، همانطور که مایکروسافت اعلام کرده، این قطعی سراسری بر عملکرد 8.5 میلیون دستگاه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز تأثیر گذاشته است.

اگرچه مقامات مایکروسافت می گویند که این تعداد کمتر از 1٪ از کل دستگاه های ویندوزی است، قطعی روز جمعه سیستم های خدمات را در سراسر جهان مختل کرد و درگاه های بانکی در چندین شرکت هواپیمایی و خطوط هوایی را تحت تأثیر قرار داد.

این قطعی ناشی از یک حمله سایبری نبود، اما از آن زمان نگرانی ها در مورد اینکه چگونه کلاهبرداران می توانند از قطع و فعالیت سایبری مخرب سوء استفاده کنند، افزایش یافته است.

آژانس دفاع سایبری ایالات متحده، مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا و مرکز ملی کلاهبرداری استرالیا از جمله سازمان هایی هستند که به کاربران هشدار داده اند که مراقب کلاهبرداری ها باشند.

در اینجا نحوه محافظت از اطلاعات خود در برابر مجرمان سایبری پس از یک قطع رسانه جهانی آورده شده است:

او گوش می دهد

از کلاهبرداری های فیشینگ برای سوء استفاده از قطع شدن سرویس CrowdStrike آگاه باشید و فایل های فشرده یا نرم افزار مورد نیاز خود را از منابع ناشناس دانلود نکنید.

مراقب درخواست اطلاعات شخصی از شماره های ناشناس باشید و هرگز اطلاعات حساس را با منابع تایید نشده به اشتراک نگذارید.

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا راهنمایی های مهمی در مورد اینکه چگونه سازمان ها و مشاغل می توانند از کارمندان خود در برابر فیشینگ محافظت کنند، صادر کرده است. این راهنما شامل چهار لایه از تکنیک های کاهش است. از استفاده از روش‌های ضد جعل تا آموزش کارکنان برای گرفتار نشدن در دام فیشینگ و همچنین هوشیاری در مواجهه با سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت غیرمجاز.

فقط از وب سایت های رسمی استفاده کنید

دیوید بروملی، مدرس مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون در ایالات متحده، در مصاحبه با مجله تایم اعلام کرد که در چند روز گذشته با چندین روش مختلف تقلبی مواجه شده است.

او گفت که برجسته ترین این اقدامات، کلاهبردارانی است که به عنوان کارمندان CrowdStrike ظاهر می شوند و به شرکت ها کمک می کنند تا با مشکلات ناشی از اختلال سایبری جهانی مقابله کنند.

دیوید بروملی همچنین در مورد کلاهبردارانی صحبت کرد که به عنوان کارمندان خطوط هوایی و سایر سازمان ها ظاهر می شوند و وانمود می کنند که وظیفه آنها کمک به کسانی است که از ناآرامی های جهانی آسیب دیده اند.

او می گوید اگر پیامی دریافت کردید که به نظر می رسد از طرف یکی از این شرکت ها و سازمان ها باشد، مستقیماً با آنها تماس بگیرید و توضیح می دهد که بهترین اقدام تماس مستقیم با نمایندگان آن سازمان است.

به گفته استاد دانشگاه کارنگی ملون، CrowdStrike یک مرکز درمان و راهنمایی در وب سایت خود برای کمک به افراد آسیب دیده دارد و مایکروسافت نیز صفحه پشتیبانی برای کاربران فراهم کرده است.

دیوید بروملی توصیه می‌کند مطمئن شوید که با این شرکت‌ها از طریق صفحات رسمی آنها ارتباط برقرار کنید، نه از طریق پاسخ دادن به متن‌ها یا ایمیل‌هایی که ادعا می‌کنند از طرف شرکت‌ها یا شرکت‌های وابسته به آنها هستند.

عجله نکن

کلاهبرداران اینترنتی معمولاً سعی می کنند در قربانیان خود احساس فوریت برای انجام آنچه می گویند ایجاد کنند. بهترین راه برای مبارزه با این کلاهبرداران این است که خونسردی خود را حفظ کنید و مطمئن شوید که اطلاعات شخصی خود را به منابع غیرقابل اعتماد به خصوص از طریق متن و ایمیل ندهید.

تقلب را گزارش کنید

کشورهای مختلف وب سایت هایی را تعیین کرده اند که می توانید کلاهبرداری آنلاین را گزارش دهید.

در استرالیا، مردم می توانند برای کمک به Scamwatch مراجعه کنند. در بریتانیا، افرادی که تحت تأثیر کلاهبرداری های آنلاین قرار می گیرند یا درگیر آن هستند، می توانند به report@phishing.gov.uk ایمیل بزنند. در ایالات متحده، افراد می توانند از طریق کمیسیون تجارت فدرال نیز تقلب را گزارش کنند.

با دوستان و اعضای خانواده خود تماس بگیرید

طبق گفته موسسه ملی پیری، افراد مسن (معمولا بالای 65 سال) رایج ترین هدف کلاهبرداری های آنلاین هستند. در چنین شرایطی، این افراد باید با دوستان و خانواده خود تماس بگیرند تا از آگاهی لازم برای مقابله با کلاهبرداری های آنلاین اطمینان حاصل کنند.

وزیر امنیت سایبری استرالیا، کلر اونیل، بر نیاز به محافظت از افرادی که در برابر کلاهبرداری سایبری آسیب پذیر هستند، تاکید کرد.

او در یک سری توییت گفت: «خیلی مهم است که استرالیایی‌ها نسبت به پیام‌ها، تماس‌ها یا ایمیل‌های ناآشنا که ادعا می‌کنند به آنها کمک می‌کنند بسیار محتاط باشند».

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان در این زمان هدف کلاهبرداران قرار می گیرند، مردم باید به آنها کمک کنند.

تبلیغات بنری

iribnews به نقل از تیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *