هرج‌ومرج شبکه‌های اجتماعی پس از ترور ترامپ، یک آشفتگیِ خودساخته است
اخبار اخبار تکنولوژی

هرج‌ومرج شبکه‌های اجتماعی پس از ترور ترامپ، یک آشفتگیِ خودساخته است

تبلیغات بنری


CNN:

واکنش ضعیف صنعت رسانه های اجتماعی به ترور دونالد ترامپ در این هفته بخشی از یک تغییر عمدی به سمت نظارت فعالانه در فضای مجازی، به ویژه در مواجهه با سخنرانی های خطرناک بود.

هرج‌ومرج شبکه‌های اجتماعی پس از ترور ترامپ، یک آشفتگیِ خودساخته است

برای گزارش دادن تیلاسی‌ان‌ان نوشت که سه سال پیش، پلتفرم‌های آنلاین بزرگ، از جمله متا، توییتر و یوتیوب، به سرعت برای جلوگیری از گسترش مجازی در 6 ژانویه اقدام کردند و هزاران حساب کاربری را که دروغ‌های انتخاباتی را تبلیغ می‌کردند، به حالت تعلیق درآوردند و پست‌های تبلیغ کننده این اقدامات را حذف کردند.

درعوض، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در چند روز گذشته با ادعاهای نادرست مبنی بر سوءقصد به جان ترامپ، بر اساس گمانه‌زنی‌های چپ‌ها مبنی بر اینکه این حادثه برای منافع سیاسی ترامپ «مهندسی» شده بود، پر شده است. تئوری های توطئه جناحی که به دروغ نشان می دهد که عوامل دولتی یا شاید خود جو بایدن به نحوی این حمله را سازماندهی کرده اند.

به گزارش CNN، این حادثه برنامه ریزی نشده بود. سرویس مخفی ایالات متحده آن را یک سوء قصد و وزارت امنیت داخلی آن را یک شکست امنیتی توصیف کرد. سرویس‌های امنیتی همچنان در تلاش برای تعیین انگیزه‌های تیرانداز هستند و بایدن خشونت سیاسی پس از حمله را محکوم کرد و متعهد شد که تحقیقات مستقلی در مورد آسیب‌پذیری امنیتی انجام دهد.

مدیران اجرایی شرکت های بزرگ فناوری نیز اظهارات بایدن را تکرار کردند. اما در میان سیل تئوری‌های توطئه، رسانه‌های اجتماعی تا حد زیادی در مورد نقش خود در بازپرداخت مجازی سکوت کرده‌اند که نشان‌دهنده انحراف شدید از رویکرد عمل‌گرایانه قبلی آن است. اقدامی که می تواند به خطر تشدید بیشتر درگیری منجر شود.

هیچ یک از شبکه های اجتماعی آمریکا در روزهای اخیر به سوالات سی ان ان درباره اقداماتی که در واکنش به انتشار اطلاعات نادرست درباره تیراندازی در تجمع ترامپ انجام می دهند، پاسخ ندادند.

متا، گوگل، تیک توک و ایکس پاسخی ندادند. سکوت این پلتفرم‌های فناوری نشان می‌دهد که چگونه غول‌های صنعت طی سه سال گذشته به طور چشمگیری در زمینه آزادی بیان، امنیت آنلاین و بی‌طرفی سیاسی تغییر کرده‌اند.

عمران احمد، مدیر عامل مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH)، یک گروه ناظر رسانه‌های اجتماعی که از مقررات سخت‌گیرانه‌تر حمایت می‌کند، گفت آنچه مردم در لحظات پس از حمله ترامپ در رسانه‌های اجتماعی شاهد آن بودند، نشانه‌ای از آینده این پلتفرم است.

احمد گفت: این باید نشانه آن باشد که ماه های آینده در شبکه های اجتماعی مانند چند روز گذشته ناسازگار، احمقانه و گیج کننده خواهد بود.

چگونه به اینجا رسیدیم؟

مجموعه ای گیج کننده از عوامل برای ایجاد محیط اطلاعات سمی امروزی ترکیب شده اند.

قابل ذکر است، خرید شرکت توسط ایلان ماسک

محققان گفتند که ماسک تصمیم‌های متعددی در مورد تأیید حساب، پرداخت‌ها به سازندگان محتوا و اجازه دادن به افراد برای حضور در این پلت‌فرم گرفته است، که باعث کاهش اعتماد کاربران به یکدیگر و آنچه در شبکه اجتماعی می‌شود را کاهش می‌دهد. با وادار کردن محققان به پرداخت هزینه های نجومی برای دسترسی به داده های پلت فرم، موانعی را برای پاسخگویی مستقل ایجاد کرده است.

کاربران X اکنون برای ارسال محرک ترین و جذاب ترین محتوا، صرف نظر از درست یا نادرست بودن آن، پاداش مالی دریافت می کنند. اگرچه ماسک بررسی واقعیت را بر اساس کاربران X و بازخوردهای اجتماعی به عنوان محافظی در برابر اطلاعات نادرست معرفی کرد، اما شبکه اجتماعی او به دلیل کندی و ناکارآمدی مورد انتقاد قرار گرفته است.

روز سه‌شنبه، مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) تحقیقات جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌دهد از 100 پست در X در مورد تیراندازی ترامپ، تنها 5 پست حاوی نظراتی است که این ادعای نادرست را رد می‌کند. بر اساس گزارش مرکز، این پست ها روی هم بیش از 215 میلیون بازدید در شبکه اجتماعی X داشته اند.

مدت کوتاهی پس از خرید ماسک این پلتفرم، اختلاف نظرهای عمیقی بر اعتماد و تیم ایمنی شرکت که مسئول حفاظت از آن بودند تأثیر گذاشت و ماسک در نهایت شورای اعتماد خارجی و کارشناسان ایمنی توییتر را حذف کرد.

اما X تنها کسی نبود که از کاهش اعتماد و ایمنی رنج می برد. این شرکت ها شرایط سخت اقتصادی کلان را برای توجیه اخراج های دسته جمعی ذکر کردند که در برخی موارد به تیم های ایمنی و قابلیت اطمینان آسیب می رساند.

بایبارز اورسیک، مدیر عامل Logically Facts، به CNN گفت که این تغییرات و سایر تغییرات در رسانه های اجتماعی کار با آنها را در سال های اخیر دشوارتر کرده است.

اورسیک اضافه کرد: اینکه برخی از تریبون ها به جای اجرای سیاست های شفاف و مقیاس پذیر برای حفظ آزادی بیان و حفظ فضای امن اطلاعاتی، فاصله گرفتن از گفتمان سیاسی را انتخاب کرده اند، نگران کننده است.

این فقط تصمیمات تجاری شرکت ها نیستند که این تغییر را هدایت می کنند. از زمان انتخابات 2020، محققانی که در حال مطالعه پلتفرم‌های دیجیتال هستند گزارش داده‌اند که آزار و اذیت و ارعاب را تجربه کرده‌اند. در برخی موارد، قانونگذاران ایالات متحده ادعا می کنند که بخشی از یک کمپین فشار تحت رهبری دولت برای خاموش کردن سخنرانی جناح راست در رسانه های اجتماعی هستند.

برخی محافظه‌کاران گفتند که دولت ایالات متحده سال‌هاست که پلتفرم‌های COVID-19 و اطلاعات نادرست انتخاباتی را در جلسات و ارتباطات منظم رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند. این نقض حقوق متمم اول آمریکایی ها است.

این اتهامات در سال جاری در دیوان عالی کشور مطرح شد. اکثریت شرکت کنندگان این بیانیه را رد کردند که تلاش های دولت برای متقاعد کردن سکوها و حذف پست ها خلاف قانون اساسی است.

این تصمیم عملاً به این معنی است که دولت ایالات متحده می‌تواند به استفاده از تهدیدات نادرست علیه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ ادامه دهد، اما تصمیم‌گیری با این اطلاعات همچنان به عهده شرکت‌ها خواهد بود.

همه چیز شنبه چطور گذشت؟

مجموعه ای از همه این عوامل شرایط را برای گردابی از اطلاعات نادرست پیرامون سوء قصد به ترامپ ایجاد کرد.

این حادثه باعث تقاضای شدید برای اطلاعات شد. رسانه های اصلی که مراقب بودند فقط اخبار موثق را گزارش کنند، در ابتدا کندتر از سرعت دیوانه کننده گمانه زنی ها در رسانه های اجتماعی حرکت کردند. این منجر به چیزی شده است که محققان آن را شکاف اطلاعاتی می نامند: شکافی بین آنچه ارائه شده و آنچه مخاطبان می خواستند بدانند.

لورا ادلسون، استادیار علوم کامپیوتر در دانشگاه نورث ایسترن، گفت: «کناره‌گیری متا از تبلیغ محتوای خبری احتمالاً به شکاف اطلاعاتی کمک می‌کند، عدم ارائه گزارش‌های معتبر به اندازه کافی و احتمالاً کاربران را وادار می‌کند که نظریه‌پردازان توطئه را تحت فشار قرار دهند». به پلتفرم های دیگر

او گفت که این تصمیم بر مبادلات دشوار مدیریت اکوسیستم اطلاعاتی در حال حرکت تاکید دارد.

Baybars Orsik، مدیر عامل Logical Facts، همچنین تأیید کرد که شکست X در تعدیل محتوای دقیق منجر به انتشار اطلاعات نادرست شد، در حالی که استراتژی محافظه‌کارانه‌تر متا منجر به اطلاعات فوری کمتر، چه تأیید شده و چه تأیید نشده، شد.

The Verge گزارش داد که متا به نظر می رسد گزارش های رسانه های خبری در مورد تیراندازی را در نتایج جستجوی فیس بوک ارسال می کند، اما به طور متناقضی محتوای مرتبط با توطئه را بالاتر از موضوعات رایج در مورد این حادثه نشان می دهد.

بر این اساس، TikTok همچنین به عنوان یک پخش کننده اصلی اطلاعات نادرست ظاهر شده است، با الگوریتم خود که ویدیوهایی را که فکر می کرد به جای اطلاعات واقعی مورد توجه کاربران است، نمایش می دهد.

این نشان می‌دهد که X همچنان پلتفرم ترجیحی کاربران برای دنبال کردن اخبار آنلاین است، حتی اگر کیفیت اطلاعات کاهش یافته باشد.

انتشار تقریباً آنی روایت‌های دروغین موافق و مخالف ترامپ پس از تیراندازی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها چقدر مایلند که بدون توجه به واقعیات، رویداد را از دریچه‌های بسیار متفاوت ببینند.

برخی از محققان می گویند اشتیاق طرفداران راست و چپ آمریکایی برای پذیرش اخبار و ادعاهای گمراه کننده در مورد تیراندازی ها نشانه نگران کننده ای از گفتمان مدنی و دموکراسی در این کشور است.

آلیشیا وانلس مدیر پروژه محیط اطلاعاتی در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی است و در مورد چگونگی دریافت اطلاعات و فناوری‌هایی که مردم استفاده می‌کنند تحقیق می‌کند.

وانلس گفت، فناوری‌های جدید نحوه تولید و به اشتراک گذاری اطلاعات را تغییر می‌دهند، زیرا منجر به رویارویی با واقعیت‌های مختلف می‌شود که در آن طرفداران جناح‌ها و ایدئولوژی‌های مختلف تمام تلاش خود را می‌کنند تا مخاطبان را متقاعد کنند.

او هشدار داد که از نظر تاریخی، اگر تنش بین واقعیت ها حل نشود، اغلب به خشونت منجر می شود.

تبلیغات بنری

iribnews به نقل از تیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *