برای گزارش دادن تیلا در این دور از مسابقات دانش آموزی، تیم ها ربات هایی ساختند که قادر به شبیه سازی عملیات انبار در دنیای واقعی هستند. بر این اساس، شرکتکنندگان باید رباتهای خود را در مسیری از پیش تعریفشده راهنمایی میکردند تا اشیا را شناسایی کرده و به مکانهای خاصی در محیط مسابقه منتقل کنند.
مسابقات لیگ رباتیک المپیک 1403 با معرفی برترین تیم ها در این مسابقات به پایان رسید 21 تیم در سه دور با هم به رقابت پرداختند و تیم ها بر اساس توانایی ربات خود در انجام کارها به نحو احسن و دقیق مورد ارزیابی قرار گرفتند.
این رقابت مهارت های حل مسئله، مهارت های مهندسی عملی و کار گروهی را افزایش داد و دانش آموزان را با مقدمه ای پویا و جذاب در زمینه رباتیک و لجستیک آشنا کرد.
پس از پایان مسابقات تیم های اول تا سوم مشخص شدند و از تیم های برگزیده در مراسم اختتامیه المپیاد فناوری تجلیل خواهد شد.