مستقل:
احزاب کارگر انگلیس و اصلاحات در شبکه های اجتماعی Tiktok و Facebook محافظه کاران را پشت سر گذاشته اند.
حزب محافظه کار و ریشی سوناک علیرغم صرف بیش از 700000 پوند برای تبلیغات فیس بوک از زمان شروع مبارزات انتخاباتی، تنها به یک چهارم نتایج مورد انتظار خود دست یافته اند. در همین حال، از دو ماه پیش که احزاب مشهور بریتانیایی فعالیت انتخاباتی خود را در شبکه اجتماعی تیک تاک آغاز کردند، این میدان تنها یک برنده به نام حزب کارگر داشته است.
درو بنو، کارشناس شبکه های اجتماعی می گوید: رسانه های اجتماعی نقش کلیدی در ارسال پیام به رای دهندگان بریتانیایی دارند. وی افزود: شبکه های اجتماعی امروزی تاثیرگذارترین نوع رسانه هستند. این رسانه ها به ویژه راهی برای دسترسی به رای دهندگان جوان، رای دهندگان محروم یا ناراضی و کسانی هستند که قبلا رای نداده اند.
لیبرال دموکرات ها که حساب کاربری خود را در 28 می راه اندازی کردند و حدود 24000 دنبال کننده دارند، ویدیوهایی را منتشر کرده اند که نقاط ضعف محافظه کاران و کارگران را برجسته می کند.
Drew Bennoy، کارشناس رسانه های اجتماعی می گوید: «با توجه به سهولت استفاده توسط کاربران و تبادل اطلاعات، به نظر می رسد که انتخابات امسال در شبکه اجتماعی TikTok برگزار می شود.
به گفته وی، همه احزاب در انتخابات به دنبال راه هایی برای جذب افکار عمومی به هر قیمتی هستند و این روش ها می تواند شامل میم ها، رای های مردمی و یا حتی کلیپ های خنده دار باشد، زیرا به عنوان مثال ممکن است یک کاربر جوان به دنبال کار جدی نباشد. کلیپ سیاسی درو بنوی اضافه کرد: به طور کلی، من فکر می کنم همه طرف ها در تلاش هستند تا محتوای خنده دار، جذاب و ویروسی را متعادل کنند، در حالی که به یک نکته جدی نیز اشاره می کنند.
X (تویتر سابق)
تاکتیک های تبلیغاتی Labour در شبکه اجتماعی X مشابه رویکرد آنها در TikTok است. آنها اغلب پست هایی را بر اساس محتوای محبوب به اشتراک می گذارند تا محافظه کاران را مسخره کنند. لیبرال دموکرات ها نیز با پست هایی با هدف حمله به محافظه کاران از 23 مه به موفقیت دست یافته اند. حزب اصلاحات بریتانیا حدود 16000 لایک برای دو پست در مورد عملکرد خود جمع آوری کرد، از جمله کلیپی از رهبر این حزب، نایجل فاراژ، که در مورد مهاجرت صحبت می کرد و آخرین پستی که طرفداران حزب اصلاحات بریتانیا را تشویق می کرد به این حزب رای دهند.
فیسبوک قدیمیترین پلتفرم از سه پلتفرم رسانه اجتماعی است که در گزارش ما گنجانده شده است، اما از بین چهار حزب بزرگ، طبق آمار متا، از 29 می تا 27 ژوئن (9 ژوئن تا ژوئیه) موفقترین در کمپین تبلیغاتی در این پلتفرم بوده است. . 7) محافظه کاران بیش از 700000 پوند از 2500 کمپین تبلیغاتی برای صفحه فیس بوک حزب، ریشی سوناک، صفحه نایجل فاراژ و حزب اصلاحات بریتانیا با 1.38 میلیون نفر جمع آوری کردند.
این ابرداده همچنین نشان داد که در همان دوره، صفحات فیسبوکی سر استارمر بیش از 500000 پوند برای تبلیغات در حدود 6600 پوند خرج کردند، زیرا فیس بوک را نمی توان نادیده گرفت، زیرا این یک نیروی عظیم در شبکه های اجتماعی است.
وی افزود: فیس بوک یک شبکه اجتماعی پرکاربرد است. Drew Bennoy افزود: “این به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد و ممکن است به اندازه برخی از شبکه های اجتماعی دیگر تعامل نداشته باشد، اما به دلیل سابقه و گستردگی کاربران، نمی توان آن را نادیده گرفت.” این کارشناس رسانه های اجتماعی گفت: «بنابراین آنچه امروز می بینیم این است که همه طرف ها هنوز به طور مرتب در فیس بوک پست می گذارند. فکر میکنم اگر عمیقتر شوید، میبینید که نقش فیسبوک در این زمینه برای تصمیمگیری رایدهندگان، بهویژه آنهایی که ۲۵ سال به بالا دارند، حیاتی است.» .
iribnews به نقل از تیلا