اخبار اخبار اقتصادی

سامانه اعلام خسارت مردمی حوادث طبیعی در دوراهی توانیر و بیمه

تبلیغات بنری


مدیرعامل صندوق بیمه بلایای طبیعی گفت: اگر مسئولان صندوق بیمه بلایای طبیعی برای راه اندازی سامانه خود نیاز به اطلاعاتی از شرکت توانیر داشته باشند، کمتر از یک ماه پس از درخواست جدید به آنها پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار تیلا در سال 1388 در مجلس نمایندگان تمامی واحدهای مسکونی کشور تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفتند و سامانه بیمه ساختمان در برابر بلایای طبیعی ایجاد شد تا پس از بلایای طبیعی خسارت منازل مسکونی از طریق این صندوق پرداخت شود.
یعنی برای جبران بخشی از خسارات مالی ناشی از بلایای طبیعی، کلیه ساختمان های مسکونی دارای توزیع قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع بلایای طبیعی وجود دارد از سال 1401 تحت پوشش صندوق بیمه بلایای طبیعی قرار گرفته اند. بنابراین پس از وقوع هر حادثه، طبق قانون، استانداری ها باید ظرف مدت یک هفته اطلاعات مسکن آسیب دیده را در سامانه صندوق بیمه ساختمان در برابر بلایای طبیعی ثبت کنند تا صندوق پس از ارسال ارزیاب و ارزیاب، نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند. تعیین آن صدمه.

اما از آنجایی که در ارسال و ثبت خسارت واحدهای مسکونی توسط فرمانداری‌ها تاخیر وجود دارد، این صندوق سامانه‌ای را طراحی کرده است تا خود ساکنان پس از اعلام خسارت‌های وارده به منازل مسکونی خود را در سامانه صندوق بیمه ساختمان در برابر بلایای طبیعی ثبت کنند. فاجعه رخ می دهد حوادث ایجاد این صندوق مستلزم آن است که توانیر اطلاعاتی درباره مشترکان قبض برق کسب کند. در همین راستا با نماینده فنی صندوق بیمه حوادث ساختمانی طبیعی و رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توفانیر گفت و گو کردیم.

نایاکان در گفت و گو با خبرنگار سیدهاواسیما نیوز گفت: بر اساس مصوبه سی و هشتمین جلسه کارگروه قابلیت همکاری، مقرر شد شرکت توانیر اطلاعات شناسه قبوض، کد پستی و آدرس مشترکان برق خانگی را در اختیار این صندوق قرار دهد. خبرنگار آژانس. .
وی افزود: شرکت التوانیر در پایان بهمن ماه 1402 یک سی دی به صندوق ارسال کرد که فقط اطلاعات مربوط به شناسه فاکتور را در بر می گرفت و قاعدتاً نمی توانیم هویت سکونتی آن را مشخص کنیم واحد فقط با شماره فاکتور و اطلاعات واحدهای مسکونی باید در کنار آن باشد تا صحت اطلاعات توزیع برق ارائه شده توسط فرمانداری قابل بررسی باشد.

نیاکان ادامه داد: طبق آخرین نامه ارسالی به توانیر از آنها خواستیم که همان اطلاعاتی را که تیم کاری تعاملی با آن موافقت کرد در قالب وب سرویس به دست آورند و حتی در کار پرداخت غرامت به آسیب دیدگان بلایای طبیعی تسریع کنند. ما از آنها خواستیم که این اطلاعات را به صورت آفلاین در دسترس قرار دهند و آن را منتشر کردیم، اما هیچ پاسخی از طرف التنوار دریافت نکردیم.
وی تصریح کرد: به دلیل نیاز مبرم در 29 اسفند ماه سال گذشته جلسه ای با شرکت توانیر برگزار کردیم و در آن جلسه قرار شد اطلاعات لازم در اختیار ما قرار گیرد و صورتجلسه جلسه در تاریخ 29 اسفندماه به شرکت توانیر ارسال شد. 21 مارچ. اما به دلیل عدم پاسخگویی مجددا در 28 خرداد امسال نامه ای برای وی ارسال شد.

رجبی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار تیلا درباره درخواست مسئولان صندوق بیمه بلایای طبیعی گفت: اطلاعات لازم را از طریق سی دی در اختیار آنها قرار دادیم و اگر مسئولان صندوق بیمه بلایای طبیعی بخواهند. اطلاعات تکمیلی، ما در خدمت آنها هستیم، زیرا اطلاعات در بخش موجود است و برق شفاف است، بنابراین در صورت درخواست جدید، ما در کمتر از یک ماه به آنها پاسخ خواهیم داد.

تبلیغات بنری

iribnews به نقل از تیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *