اخبار اخبار اقتصادی

داخلی سازی قطعات گلوگاهی خودرو راهی برای جلوگیری از زیان

تبلیغات بنری


رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در صنعت خودرو نیازی به بومی سازی تمام قطعات نیست، بلکه باید قطعات گردنی جاسازی شود تا در شرایط حساس آسیبی به صنعت خودرو وارد نشود.

قرار دادن قطعات گلوگاه در خودرو راهی برای جلوگیری از تلفات است

آقای داود یونسیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما و خبرنگار گروه صنعتی تیلا با اشاره به افزایش زیان خودروسازان در سال های اخیر گفت: روش مدیریت و حاکمیت در صنعت خودرو این صنعت را بی‌سود کرد و کیفیت خودروها مطابق با خودروهای جهانی است.» رشد نمی کند؛ این شیوه مدیریت مبتنی بر روش دولتی است که در دنیا کم است و رهایی از آن الزامات سختی دارد.

به گفته رئیس دانشگاه علم و صنعت، شیوه حکمرانی و مدیریت صنعت خودرو باعث شده تا یارانه های آشکار و پنهانی به این صنعت داده شود که سرعت فناوری را کاهش داده است.

یونسیان افزود: از سوی دیگر در سال‌های اخیر ارتباط چندانی بین صنعت و دانشگاه وجود نداشته است و تقویت این ارتباط می‌تواند تأثیر بسزایی در صنعت داشته باشد.

وی به بومی سازی خودرو و مزیت های آن اشاره کرد و گفت: از نظر اقتصادی و بازار موجود لزوماً مزیت تولید 100 درصدی خودرو در داخل نیست. نکته هوشمندانه در مورد داخلی سازی ایجاد گلوگاه است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت می گوید: قطعات گلوگاه از جمله قطعاتی هستند که در شرایط تحریم و امواج اقتصادی با کمبود مواجه هستند، اگر بتوانیم این قطعات را جذب کنیم، می توانیم از ضربات هولناکی که بعد از آن وارد می شود، جلوگیری کنیم تحریم ها

تبلیغات بنری

iribnews به نقل از تیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *