معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تا سال 2025 صد میلیون نفر در حوزه فناوری دیجیتال وارد بازار کار می شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ روح الله رازینی افزود: در سه سال گذشته حدود 30 عنوان رشته مرتبط با هوش مصنوعی در قالب فناوری های دیجیتال تصویب و ارائه شده است و باید محتوای همه رشته ها به نوعی متاثر از فناوری جدید تغییر کند.
وی گفت: گزارش ها حاکی از آن است که تاثیر هوش مصنوعی در حوزه های مختلف به سرعت در حال افزایش است و رشد آن سالانه به 120 میلیون دلار در جهان گزارش شده است و پیش بینی می شود در سال 2025 بیش از 100 میلیون نفر در دنیا مشغول به کار شوند. . حوزه هوش مصنوعی.
رازینی بیان کرد که تاثیر هوش مصنوعی در 3 جنبه مورد بررسی قرار می گیرد: وی تاکید کرد: اولاً الگوهای یادگیری چیزی است که فناوری جدید را تغییر داد و ضرورت حرکت از رویکرد معلم محور به رویکرد مشارکتی بارها مورد تاکید قرار گرفته است که نیازمند تغییر استانداردها و توانمندی های اساتید و دانشجویان است.
وی بیان کرد: یکی دیگر از تاثیرات هوش مصنوعی، تحلیل محتوا است که باید با توجه به فناوری ها به روز شود، ضمن اینکه با ظهور هوش مصنوعی، حکمرانی و مدیریت آموزشی تغییر کرد. معاون آموزشی وزارت علوم درباره رویه های اختصاصی این وزارتخانه در زمینه آموزش هوش مصنوعی گفت: به منظور انتقال نقش هوش مصنوعی به دانش آموزان، دوره دو واحدی با عنوان هوش مصنوعی و تحول دیجیتال اجباری برگزار شد. از اکتبر 1403 هجری قمری برای دانشجویان فنی و مهندسی و یک دوره دو واحدی. ما یک گزینه برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر گرفته شدیم.
رزینی افزود: در سه سال گذشته حدود 30 عنوان رشته مرتبط با هوش مصنوعی در قالب فناوری های دیجیتال تصویب و ارائه شده است و محتوای همه رشته ها باید به نوعی متاثر از فناوری جدید تغییر کند.
وی افزود: محصولات 20 شرکت دانش منتخب در حوزه هوش و ارزیابی در سال 1402 هجری قمری رونمایی شد که نشان دهنده رشد هوش مصنوعی است.
رزینی درباره سیستمهای طبقهبندی هوش مصنوعی گفت: از آنجایی که هوش مصنوعی یک فناوری جدید است، اکنون سیستمهای طبقهبندی از نظر کاربرد هوش مصنوعی رتبه جهانی 70 را داریم، اما از نظر رتبه بهتری داریم . از ورود.
معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: آموزش پایه پایه و اساس نظام پژوهشی است و اگر بخواهیم به سمت نسل جدید دانشگاه برویم به پایه قوی تری نیاز داریم و نباید از تقویت بالاتر غافل شد. نظام های آموزشی که برای آن اقدامات گسترده ای در این زمینه انجام داده ایم، به عنوان مثال در دو سال اخیر جشنواره رهبران آموزشی را داشته ایم که یکی از اقدامات مثبت برای ارتقای جایگاه معلمان است.
رازینی بیان کرد: تطبیق ظرفیت جذب رشته ها با فرصت های شغلی را در دستور کار قرار داده ایم تا شاخص اشتغال به رشته ها اضافه شود و بر اساس آن هیچ رشته ای حذف یا به حال خود رها نشود.
iribnews به نقل از تیلا