اخبار اخبار فرهنگی

تدارک بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه محتوایی و زنده برای اربعین 

تبلیغات بنری


رئیس بنیاد رسانه ملی اربعین گفت: صداوسیما برای امسال بیش از 300 عنوان محتوا و برنامه زنده را برای پخش از تلویزیون، رادیو، استان ها، خارج از کشور و فضای مجازی آماده کرده است.

تهیه بیش از 300 عنوان محتوا و برنامه زنده برای اربعین
برای گزارش دادن تیلا; شیخ اکبری در تشریح برنامه هایی برای پوشش رسانه ای راهپیمایی اربعین امسال گفت: سعی کردیم با رایزنی و نشست با کارشناسان، برای اولین بار در بخش راهبردها و سیاست های پیاده روی اربعین، اساسنامه ای تدوین و منتشر کنیم تا بتوانیم. . ما دقیقاً می دانیم که راهپیمایی اربعین امسال چگونه خواهد بود که باید روی سیاست ها و راهبردها در حوزه رسانه متمرکز شود.

وی تصریح کرد: تحولات فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت تقویت جبهه مقاومت اسلامی با استفاده از ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین در راستای موضوع فلسطین و عتبات عالیات طراحی شد. به عنوان یک واحد وی افزود: یکی از مهم ترین سیاست های رسانه ای این است: انعکاس همبستگی امت اسلامی و ایستادگی در مقابل دشمنان با حرکت سیدالشهدا علیه السلام برای نمایش قدرت و قدرت به نمایش گذاشته شد قدرت تشیع در خلقت وحدت و یکپارچگی در محتوای برنامه های رسانه ملی.

رئیس ستاد مرکزی این سازمان گفت: شرکت در راهپیمایی اربعین امسال پس از هجوم الاقصی و برون‌منطقه‌ای معنای سیاسی بسیار بالایی خواهد داشت حضور رسانه ای در راهپیمایی اربعین امسال باید کاملاً متفاوت از سال های گذشته باشد و برنامه ریزی های داخلی و خارجی نیز با برگزاری جلسات مختلف برای پوشش کمی و کیفی صورت گرفته است.

راهکارهای رسانه ملی برای پوشش مراسم اربعین حسینی

شیخ اکبری با اشاره به نگاه جهانی مقام معظم رهبری به راهپیمایی اربعین حسینی افزود: حضرت آقا بارها فرموده اند که اربعین یک فریاد و رسانه بی نظیر است و به همین دلیل رسانه ملی است. سعی دارد این فریاد جهانی را از طریق تلویزیون پخش کند و از طریق امواج رادیویی و فضای مجازی به همه جویندگان آزادی در جهان برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین و مهمترین راهبرد رسانه ای سازمان به اطلاع رسانی جامع، کامل، میدانی و چند لایه اختصاص دارد، گفت: در این راستا معاونت های سیاسی، فضای مجازی، استانی و خارج از کشور تلاش خواهند کرد. بیشترین سهم را در اختیار آنها قرار دهد و از ابتدای ماه صفر، خبرنگاران این دفاتر کارگزاری در مرزهای شرقی و غربی مستقر می شوند و با نزدیک شدن به ایام اربعین به تدریج وارد مرزها شدند خاک عراق برای استقرار در نجف از طریق حسین و کربلا.

شیخ اکبری دومین راهبرد کلان رسانه ملی را در زمینه اطلاع رسانی به زائران اعلام کرد و گفت: با توجه به اهمیت آموزش و ساماندهی سفر زائران با شرایط گرما و ازدحام در جاده ها و مرزها، تردد در محورهای منتهی به از مرزهای غربی، تغذیه، سلامت، بیماری ها و ویروس ها و موضوع حضور زائران در نجف و کربلا، این راهبرد در شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی ملی، منطقه ای، خارجی و مجازی، زمان مناسبی برای استفاده از آن اختصاص یافته است حضور کارشناسان و متخصصان در هر زمینه، برای تولید و پخش کلیپ های آموزشی به منظور کاهش آسیب های احتمالی ناشی از سفر بازدیدکنندگان.

شیخ اکبری با بیان اینکه ترویج و تبیین دقیق فلسفه اربعین و چرایی آن سومین راهبرد رسانه ملی است، افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت تبیین فلسفه اربعین بیش از 300 عنوان برنامه محتوایی برای این بخش تهیه شد.

وی گفت: همکارانم در معاونت سیما برنامه هایی با محتوای خوب تهیه کرده اند که می تواند برنامه های «مسیر»، «ساعت خاطر قدس» و «جریان» از شبکه یک و «کوی موهبتی» و «سبحانه» باشد. ایرانی از شبکه دو آستان خورشید و مکت خاص و سامیت الله از شبکه 3 نمایش نسیمی و نسیم حرم و نسیم از شبکه نسیم در راه حسین (ع) تکیه. و «جهان آرا» و به «حسین «شهید قرآن» و «محنه» از شبکه قرآن و معارف سیما و «سر سفره خدا» از کانال مزدا از شبکه افق اشاره کرد.

بهره برداری از ظرفیت های مراکز رسانه ملی برای پوشش خبری راهپیمایی اربعین

شیخ اکبری با اشاره به ظرفیت پخش مراکز استان ها گفت: در مراکز استان ها نیز برنامه های مهمی تدارک دیده شده است که می تواند برنامه های باب الجنه، پیاده روی تا آرش در مرکز ایلام، پایتخت موکب ها باشد. مرز دلدادجی و رفیع اربعین در مرکز خوزستان و الحسینیه در مرکز مازندران و مشیر عشاقی در کهگیلویه و بویراحمد و مارتیه آفتاب در مرکز خراسان، علی یاران حسین در اصفهان و حسین عشاق. لری در اردبیل.

وی با اشاره به آغاز به کار شبکه های رادیویی اربعین و الزیارات از ابتدای ماه صفر و کسب مجوز برای پخش این دو شبکه رادیویی در عراق در ایام اربعین حسینی گفت: صدای نایب الزیارات در عراق این سازمان حدود 90 برنامه محتوایی تهیه کرده که بخشی از این برنامه ها از تهران و برخی از مرزهای غربی تهیه و پخش می شود.

شیخ اکبری به نام های «درمسیر بهشت»، «پیام حسینی»، «باغ فیض»، «پامان راه پیا»، «رکن دیگر»، «کرار عشقی»، «مهیه» و «حماقت تا نینوا» و «مویحی غریبانه» است. . برنامه های محتوایی اصلی معاونت صدای سازمان.

افزایش چشمگیر استودیوهای رادیویی و واحدهای سیار در عراق

رئیس ستاد اربعین سازمان با اشاره به تمهیدات انجام شده برای استودیوهای مختلف در عراق، گفت: استودیوها و واحدهای سیار مستقر در عراق برای پوشش موکب میلیونی زائران حسینی در سال جاری باعث افزایش چشمگیر موکب امام شدند. رضا علیه السلام. (ص) ستون 285 موکب ارباب زمان (عج) ستون 828 موکب نداء الاقصی ستون 833 موکب حضرت معصومه (س) 1080 خادمین الحسین (ع) ستون 110 موکب رسانه ای ستون 1222، موکب النجف الاشراف در خیابان الرسول، رژه روزتین در کربلا، رژه رادیویی در استودیو «سدره» در کربلا، استودیو العامیر در کربلا، استادیوم عتبه در سامرا و بین المللی مکعب برخی از آنها هستند. از استودیوهای مورد انتظار امسال

شیخ اکبری افزود: سازمان هر ساله برای پوشش رسانه ای اربعین حسینی به زیرساخت های قوی و تجهیزات رسانه ای مدرن نیاز دارد و در این فرآیند معاونت توسعه و فناوری رسانه رئیس جمهور به بحث سیگنال ها و اشاعه فناوری می پردازد. تجهیزات، لوازم و استودیوها در مرزهای شرقی و غربی جاده حسین، کربلا، الملا و سامرا نقش تعیین کننده ای دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بازدید میدانی از مرزهای چهارگانه شلمچه، جزیبا، مهران و خسروی، نشستی را با فرمانداران مرزی، مدیران کل، تولید، عوامل فنی و حامیان برگزار کرد. مراکز مرزی با این هدف اضافه کرد: یکی از مشکلات اصلی پیش روی رسانه ها در مرز، محدودیت یا مشکل سیگنال از طریق فیبر است و اگرچه در سال های اخیر اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است در حال انجام نشان داد که این کافی نیست و با توجه به توانمندی ها و نیازهای شبکه ها و انطباق امکانات و تجهیزات داخلی و خارجی باید می توانستیم در سریع ترین زمان ممکن این کار را انجام دهیم.

شیخ اکبری گفت: برای حل این مشکل، مدیران کل و معاونان فنی استان های سیستان، بلوچستان، خوزستان، ابادان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در قالب جلسه ای با حضور کارشناس فنی به تهران دعوت شدند. . معاونین استانداری و مسئولان وزارتخانه های ارتباطات و کشوری به کاستی های موجود در این زمینه رسیدگی و هماهنگی های لازم برای رفع الزامات انجام شد.

برنامه های متنوع و پر محتوا رسانه ملی برای مخاطبان خارج از کشور و در فضای مجازی

رئیس ستاد اربعین این سازمان با بیان اینکه پخش برنامه های متنوع و پرمحتوا برای مخاطبان خارج از کشور برای رسانه ملی بسیار مهم است، گفت: معاونت خارج از کشور نیز برنامه های متنوعی را به ۳۵ زبان برنامه ریزی کرده است.

وی به مزایا و معایب پوشش رسانه ای راهپیمایی اربعین حسینی از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: معاونت فضای مجازی سازمان کمپین اربعین راوی را برای تمامی پیام رسان های داخلی طراحی کرد و هر بازدیدکننده می تواند به یک راوی مشاهدات، تجربیات، اشتیاق و به اشتراک گذاشتن آگاهی های حسینی از طریق این لشکرکشی ها. از این رو زائران، خبرنگاران، عکاسان، فعالان رسانه ای و فعالان فضای مجازی از زائران آقا اباعبدالله الحسین در ایام اربعین حسینی می توانند با شرکت در این کمپین راوی این رستاخیز بزرگ جهانی باشند.

شیخ اکبری با اشاره به اینکه محتوای تولید شده توسط رسانه ملی از طریق 165 شبکه تلویزیونی، رادیویی، منطقه ای، برون مرزی و بین المللی وابسته به این سازمان در دسترس عموم قرار می گیرد، گفت: چشم انداز رسانه ملی از موضوع اربعین حسینی است. به عنوان یک فرصت و توانایی تمدنی بالقوه زمینه ساز پیدایش آن است. با وجود اسلام هراسی، اسلام ستیزی و بدبینی، این حرکت عظیم و همایش بی نظیر هر سال رونق و رونق بیشتری می یابد.

اعزام هنرمندان به عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین

وی از اعزام هنرمندان به عراق با هدف رصد میدانی، درک عمیق و پیشنهاد برنامه در حوزه اربعین پس از بازگشت از دیگر برنامه ها برای رسانه ملی خبر داد تعداد هنرمندان منطقه.» این کشور هر سال شخصاً یا با خانواده‌هایشان نادیده گرفته می‌شود، اما رسانه ملی هر ساله تعدادی از هنرمندان برجسته را در عرصه‌های مختلف شناسایی کرده و به کربلا می‌فرستد.
وی هدف از اجرای این برنامه را همگامی هنرمندان و همراهی آنان با زائران حسینی دانست و افزود: نزدیک کردن هنرمندان، مستندسازان و سینماگران به مفاهیم معنوی و عمیق اربعین بسیار حائز اهمیت است چرا که خلاقیت هنرمندان بسیار حائز اهمیت است. آثار فوق العاده و ماندگاری است تاثیر بسیار زیادی دارد.

شیخ اکبری با تشکر از همکاری مقامات عراقی با رسانه ملی در پوشش رسانه ای اربعین حسینی به اردوهای رسانه ای در ایام راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای ماه صفر، 12 رسانه در شهرهای تهران، رمضان و میرجاوه، شلمچه، شادابه، خسروی، مهران، تمرشین، باشماق، نجف، طارق الحسین و کربلا برگزار کردند. شرح وظایف و اختیارات خاص برای هماهنگی پوشش رسانه ای.

رئیس ستاد اربعین سازمان افزود: رسانه ملی حاصل برنامه ریزی چند ماهه و حضور میدانی همکاران در معاونت های صدا، صداوسیما، سیاسی، توسعه، فناوری، امور استان ها، فضای مجازی، امور بین الملل، مرکز بسیج و روابط عمومی از مرزهای شرقی و غربی تا منتهی الیه جنوب عراق، بصره، منتهی الیه شمال طوزخورماتو و جاده های استان های واسط، دیوانیه و حله در شرق عراق، سامرا، بغداد، کاظمین. نجف تا کربلا 80. ایستگاه های تلویزیونی و ده ها دستگاه SNG (ارتباطات ماهواره ای) پخش زنده را پوشش خواهند داد.

وی در خاتمه نقش اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی را در هماهنگی های لازم با طرف عراقی برشمرد و گفت: با هماهنگی این اتحادیه مجوزهای لازم برای فعالیت رسانه ای صادر و برای خبرنگاران کارت های ویژه صادر شد. انتظار می‌رود بزرگترین عملیات پوشش رسانه‌ای در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی طی چند روز آینده و با آمادگی‌های فشرده آغاز شود.

تبلیغات بنری

iribnews به نقل از تیلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *