کمیسیون اخلاق ایالت تگزاس تایید کرد؛
کمیسیون اخلاق تگزاس از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی خواسته است تا افشا کنند که آیا برای ارسال یک بیانیه سیاسی به آنها پول پرداخت شده است یا خیر.
دکتر برایان اسمیت، استاد علوم سیاسی در دانشگاه سنت ادوارد در ایالات متحده، گفت که این تصمیم گامی رو به جلو برای افزایش شفافیت است و آنها را ملزم به شناسایی منبع بودجه می کند.
وی افزود: در تبلیغات سنتی همیشه این جمله را می شنوید که «من فلانی هستم و از این تبلیغ حمایت می کنم» اما در زمان ما اینفلوئنسرها نسبت به رسانه های سنتی می توانند به قشر وسیع تری از مردم دسترسی پیدا کنند.
در سال های اخیر، کمپین های سیاسی برای جذب افراد با نفوذ آغاز شده است. آنها از فالوورهای زیاد این افراد سوء استفاده می کنند و برای تمجید یا انتقاد از یک نامزد یا موضوع به آنها پول می دهند.
برخی از این اینفلوئنسرها یک میلیون دنبال کننده دارند، آموزش آرایش می دهند، جوک می گویند یا هر چیز دیگری. آنها هیچ ایده ای ندارند که چه چیزی منتشر می کنند. در واقع آنها این کار را برای پول انجام می دهند، زیرا از آن پول زیادی به دست می آورند.
به عنوان مثال، سال گذشته، یک شرکت آمریکایی به گروهی از افراد با نفوذ پول داد تا از کن پکستون، دادستان کل حمایت کنند و به رقیب سیاسی وی، رئیس مجلس نمایندگان، داد فیلان حمله کنند.
هزینه های زیادی صرف تبلیغاتی می شود که برای افراد صاحب نفوذ انجام می شود، بنابراین باید نوعی نظارت و نظارت بر تبلیغات سیاسی آنها وجود داشته باشد.
با وجود رای قاطع، کمیسیون اخلاق تگزاس این نگرانی را مطرح کرد که قوانین جدید می تواند برای پیگرد قانونی افراد عادی که صرفاً در مورد مسائل سیاسی پست می کنند، مورد استفاده قرار گیرد.
iribnews به نقل از تیلا