اخبار اخبار عمومی

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از یک میلیون نفر در ۶ ماه اول سال

تبلیغات بنری


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به بیش از یک میلیون متقاضی آموزش مهارتی طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

ارائه آموزش های مهارتی به بیش از یک میلیون نفر در شش ماه اول سال

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ غلامحسین محمدی داشتن مهارت را بخش مهمی از فرآیند دستیابی به موفقیت در زندگی عنوان کرد و افزود: در 6 ماهه نخست امسال 591 هزار و 881 نفر در بخش خصوصی (موسسات آموزشی رایگان و مراکز کارگاهی همجوار و مشترک صنایع و صنایع) حضور داشتند. صنایع دستی) و 435755 نفر در بخش دولتی موفق به کسب مهارت های فنی و حرفه ای شدند.

وی دستیابی به بهترین نتایج را منوط به بهترین عملکرد و کسب بهترین عملکرد را منوط به مهارت های برتر عنوان کرد و افزود: سازمان فنی و حرفه ای با 19 گروه هدف و آموزش های مهارتی مسئولیت ارائه آموزش های غیررسمی مهارتی در بخش های دولتی و خصوصی را بر عهده دارد. در 659 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای و مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی (شعبه های ثابت و شهری آن)، 4664 کارگاه آموزشی و 27225000 آموزشکده فنی و حرفه ای آزاد در زمینه ثبت نام کارآموزان با هدف تربیت نیروی ماهر و نیمه فعال فعالیت دارند. – نیروی کار ماهر و گسترش چتر مهارت.

رئیس آموزش فنی و حرفه ای گفت: سطح مهارت دانش آموزان یک دغدغه اساسی است، اما اطمینان از داشتن مهارت های مناسب که می تواند اشتغال پذیری افراد را افزایش دهد و به ایجاد شغل امروز و آینده کمک کند نیز بسیار مهم است. .

وی به بیش از 11 هزار و 700 استاندارد مهارتی در قالب شغل، شایستگی، گواهینامه حرفه ای و مهارت های ایرانی در سازمان اشاره کرد و یادآور شد: 158 هزار و 701 زن و 27 هزار و 8054 مرد در بخش دولتی و 330 هزار و 868 زن و 26 هزار و 1013 مرد در بخش خصوصی. بخش این تمرینات ثبت شد و پس از گذراندن مراحل آموزشی برای سنجش مهارت وارد شد.
معاون وزیر کار با تاکید بر ارتقای کرامت و حرفه ای بودن مربیان حرفه ای کشور، اذعان داشت: مربیان بازیگران کلیدی در عرصه مهارت آموزی و زمینه ساز دستیابی به سطح دانش و مهارت نیروی انسانی کشور و مهارت آموزی هستند. در این سازمان توسط بیش از 50 هزار مربی دولتی و غیردولتی ارائه می شود.

وی بیان کرد: مولفه های تشکیل دهنده بازار کسب و کار جهان که تأثیر متقابلی بر توسعه کشورها و جوامع دارد، در واقع آینده نه چندان دور نیروی کار، تولید، بازار کسب و کار و مردم را به عنوان کارکرد آینده رقم می زند. . پژوهشگران باید بتوانند شرایطی متناسب با فرصت شغلی ایجاد کنند، برای مشاغل جدید مهارت کسب کنند و در نتیجه امکان و شانس استخدام در آینده را افزایش دهند، بنابراین استانداردهای شغلی و شایستگی در این سازمان بر اساس این مؤلفه ها تدوین می شود. .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسعه مراکز آموزشی در محیط واقعی کار را از دیگر برنامه های موثر این سازمان در اشتغال زایی و ثبات اشتغال با همکاری اتحادیه های صنفی کشور عنوان کرد بررسی ها نشان می دهد که بهترین روش برای آموزش، آموزش در محیط است که کار واقعی است و 30 درصد از آموزش های ارائه شده از طریق این سازمان تئوری و 70 درصد آموزش ها به صورت عملی است و افراد به واحدهای کارگاهی معرفی می شوند. در آموزش محیط کار واقعی و تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی هستند. بر اساس آمار بیش از 58 درصد از این افراد جذب بازار کار می شوند و این طرح موجب افزایش بهره وری ملی می شود.

وی به نقش مهم تشکل های کارگری در آموزش مستقیم برای محیط واقعی کار اشاره کرد و گفت: آموزش و ارتقای مهارت های نیروی کار را در مراکز مجاور و بین کارگاه ها ادامه می دهیم و در 6 ماهه اول 91 هزار و 305 نفر در دوره حضور دارند. در سال جاری موفق به کسب مهارت های مورد نیاز و ارتقاء آنها شد و در حوزه صنایع اتحادیه ها، اصناف و کارگاه ها تشکیل شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *